marți, 26 mai 2015

Campanii ieri, campanii azi, campanii Instagram

Nu se cunosc numarul de utilizatori romani de Instagram, dar cu siguranta sunt destui avand in vedere ca promotiile si concursurile sunt pe Instagram ca la mama acasa.

Din ce in ce mai mult campaniile online tind sa gaseasca un mod inedit si neconventional de a oferi premii, astfel incat “primul comentariu primeşte un bilet pe luna” sau “da share, like, comment, fa stanga-mprejur, joaca zumba cu mana stanga ridicata sau posteaza aici un selfie cu piciorul pe chiuveta“ sunt de domeniul erei trecute.

Cand spui campanie neconvenționala, spui creativitate, spui arta in adevaratul sens al ei. Intr-o campanie inedita si neconventionala nu exista reguli, nu exista know-how, nu exista do’s and don’t’s, totul este posibil si acceptat.

Primaria orasului Paris a avut o campanie originala pe Instagram de salvare a podurilor iubirii.

Campania a fost lansata de autoritatile pariziene dupa ce o balustrada de pe celebrul Pont des Arts din Paris s-a prabusit sub greutatea miilor de "lacate ale iubirii". Autoritatile au fost nevoite sa evacueze pasarela pentru pietoni care traverseaza Sena in fata muzeului Luvru. Din pacate aceasta oferea una dintre cele mai frumoase vederi asupra Parisului. Ideea faina a fost de a propune cuplurilor alternativa selfie-urilor pentru lacate, explicandu-le ca acestea din urma sunt prea grele si avariaza podurile pariziene, a explicat primarul Parisului.

O alta campanie publicitara uber-cool pe Instagram este initiata de Marc Jacobs. Aceasta campanie publicitara neconventionala da startul unui nou trend fashion. Pe langa faptul ca o multime de alte branduri se pregatesc sa-i urmeze exemplul, de acum inainte orice pasionat de moda poate deveni starul unui reclame care face inconjurul planetei.

70.000 de fotografii cu oameni obisnuiti din toata lumea si-au postat fotografia cu hastagul #CastMeMarc pentru a putea deveni eroi intr-o campanie publicitara uber-cool.

Una dintre campaniile recente lansate pe Instagram este H&M David Beckham, pentru…wait for it… H&M. Campania este realizata de o agentie romaneasca, Vuzum.

H&M a plasat in New York, Los Angeles si San Francisco statui cu David Beckham imbracat in colectia sa de lenjerie, invitand fanii Instagram, ai brandului si ai fotbalistului sa intre intr-un concurs foto. Regulamentul era simplu: vedeai statuia, iti faceai o poza cu ea, adaugai hashtag-ul #hmbeckham si participai la concurs.

Marirea listei de clienti reprezinta o provocare continua pentru orice afacere, dar si o activitate foarte costisitoare si consumatoare de resurse. In mediul online se fac din ce in ce mai  multe campanii si strategii: servicii pentru non-clienti, campanii inteligente de direct mail, exploatarea emotiilor pe Instagram si multe altele.

Campaniile social media nu mai sunt de mult o noutate. Unele au rezultate dezamagitoare, altele sunt atragatoare, dar cateva te lasa cu gura cascata. Instagram-ul este o unealta noua de a face campanii mirobolante online.

Niciun comentariu: