vineri, 3 octombrie 2008

Meduzele fluorescente

Cat de minunate pot fi zilele in care nu te calca nici un taran pe bataturi... Iar am avut drumetia de dimineata far` de peripetii. Mai mult de-atat, m-am spart de ras in autobuz ascultand radio ZU cu neste melodii care mi-au adus aminte de vara si de mare.

Dupa o lunga vara in orasul asta prafuit si imbacsit a rasarit Lebada pe strada mea. Lebada e din Neptun. Lebada mi-a propus sa mergem intr-un week-end la Neptun, asa ca intr-o seara calduroasa de vineri ne suiram noi in masina si am purces la drum. Cu mii de scenarii in cap: Sa vezi cum facem noi 5 ore pana la mare....e ultimul weekend, e cald, lumea isi ia copil, purcel, catel, galetuse cu nisip cu tot si pleaca spre intinderea albastra. Tot Bucurestiul o sa fie la mare in ultimul weekend...toata strada, tot blocul, administratorul cu copii lui galagiosi, administratorul chemandu-si bineinteles si prietenii plecati la capsuni in Spania. Si ei cu copii si catei si purcei. Ca doar e ultimul weekend :)

Nu ne-am intalnit cu administratorul pe drum. Nici pe plaja :) Cred ca s-a dus la Mamaia.

Ajungem noi pe plaja sambata de dimineata...totul era mirific. Cald, placut, putina lume, apa numai buna, berea rece-rece. Buuun. Se baga a mea in mare. Cum inotam eu linistita si aproape orgasmata de starea de dolce far niente...bleop ceva la mine-n sutien. Ce-o fi? Ca de vazut nu vedeam animalul, doar il simteam. O gelatinoasa mare cat unghia. Huh? Ce cauti tu aici si de ce esti atat de mica? Ies din apa sa povestesc descoperirea. Lebada era in super extaz. "Ele sunt, au veniiiit! Meduzele fluorescente!" Ce???

Si ne povesteste ca acum 10 ani le-a vazut ea noaptea in valurile care se spargeau de digul de la Neptun. Sute de mii de sclipirici in apa. Si ca de atunci le asteapta in fiecare an, ca e indragostita de ele si ca ne-a zis ea ca ele exista, nu sunt doar in imaginatia ei si la noapte ne va duce ea pe dig si ne va arata meduzele fluorescente mici cat unghia. Hm.

Noi sceptici. Ea: da, meduze fluorescente! Da, mii de meduze fluorescente!
Pai cum sa fie meduzele fluorescente, ca alea traiesc doar in ocean, vazuse Flavi pe Discovery.
Ea ca asa e, noi ca nu se poate.
Sa vezi scandal pe dig, ce iese, Lebado, daca ne iei deseara din scaunul pufos in care bem un vin alb si ne plimbi cu picioarele in tocuri pe digul negru si meduzele tale nu-s fluorescente....
Ba sunt, stiu eu, le astept de 10 ani, ele sunt, le recunoooosc!
Bine Lebado, dar cum sunt ele asa fluorescente, ca doar n-or avea sangele din fluid de carioca! Daca astea mici se incarca de la lumina si cand ajungem noi acolo e deja prea tarziu, nu mai sunt fluorescente. Deci sa stabilim ceva. Nu vrem sa auzim de la tine ca e prea tarziu :)
Radea Lebada, dar se dadea de ceasul mortii sa ne arate ca are dreptate.

Eh, nu va zic ca am baut si vinul, am ajuns pe la 12 seara pe dig bombanind...Na, unde sunt, Lebado? Au plecat deja? Si hop :Uite-leeeee! Lebada ginise meduzele. Care este si cand este nu mai poti sa zici nimic. Un spectacol de luminite fojgaitoare pe creasta valurilor. Muuuulte, zici ca aruncase Dumnezeu galeata de licurici in mare.

Deci, dragii mei, meduzele fojgaitoare exista! Si acum e Lebada victorioasa ca o sa povestim si noi altora si n-o sa ne creada nimeni. Bravo Lebado, ne-ai dat leapsa :P

7 comentarii:

Anonim spunea...

stii cum se numeste fenomenul? l-am prins si eu de 2 ori si e superb, dar vreau sa gasesc mai multe poze si sa stiu la cat timp apare

laly spunea...

Din pacate nu stiu, dar prietenul Google ne poate salva:)

Si da, intr-adevar arata mirific.

Anonim spunea...

se numesc nocturici...si eu i'am vazut la vadu..nu imi venea sa cred cat de geniala e netura...am ramas uimita si am intrebat o prietena care lucreaza la un acvariu...nu stiu mai multe despre ele si din pacate nici pe google nu gasesc...va urez bafta,poate voi veti gasi...

valentin spunea...

le-am vazut si noi la gura portitei in noaptea de 14 spre 15 august..

a fost extraordinar!! de nedescris.. am inotat mai mult de 2 ore printre ele..

a fost un seniment minunat!!

catalin spunea...

hello!
noi le-am vazut in 2009 in iulie si anul asta acum o saptamana. minunat fenomen.
nu am reusit sa gasesc nimic despre acest fenoimen, dar impreuna cu prietenii cu care am fost am dedus(pentru linistea noastra psihologica) ca e vorba de meduzele care traiesc la mari adancimi, care au un sistem prin care isi incarca corpul cu lumina fluorescenta. aceste meduze au fost aduse la suprafata de curentii de adancime din cauza vanturilor puternice din larg si, ca rezultat, tac pac luminite verzi in apa. :) minunat! din pacate n-am avut curajul sa inot cu ele, poate anii viitori.

Ionut spunea...

si eu le-am vazut am facut baie la 23:30 in mare si in momentul cand inotam prin apa mi-am vazut mainile si picioarele cum luminau

laly spunea...

Aha, io v-am zis ca exista :))
Nocturici sau meduze, ce-or fi ele, sunt minunate.
@Ionut: te invidiez, cand le-am vazut eu era prea frig sa fac baie in mare....as fi vrut sa luminez :))